Carcinom mamar invaziv NST-Cat a durat pana am primit diagnosticul? (II)

iulie 03, 2017

Prima parte a acestei postari o gasiti AICI

Efectuarea punctiei
Doamna doctor care mi-a facut punctia, mi s-a parut foarte deschisa, foarte pasionata de munca ei si de pacient. Punctia a facut-o cu o anestezie locala, nu am simtit nimic, mi-a extras mai multe probe pentru a fi sigura ca au ce analiza la laborator. A fost o punctie ghidata ecografic si mi-a spus pas cu pas ce se intampla.

Efectuarea CT-ului
La o zi sau doua dupa punctie am facut CT-ul cu substanta de contrast. A fost prima data cand am facut CT si nu a fost deloc greu insa a durat destul de mult pentru ca inainte trebuie sa bei foarte multa apa, apoi esti pusa pe o masa peste care trece un tub si in cateva zile ai rezultatul. CT-ul a iesit bine.



Marcarea tumorii 
Pentru ca ideea extirparii sanului am exclus-o si pentru ca in urma chimioterapiei exista sanse foarte mari ca tumora sa dispara si sa nu mai poate fi vazuta ecografic, medicul oncolog mi-a spus de optiunea marcarii tumorii cu o insertie din titan astfel incat chirurgul sa stie exact unde sa faca sector. Marcarea tumorii a fost facuta de aceeasi doamna doctor care mi-a punctia. La fel ca si punctia, marcarea a fost facuta sub ghidaj ecografic si cu anestezie locala. 

Vizita la primul oncolog care imi daduse trimiterea catre ecografie
Aveam deja foarte multe analize fata de prima data cand venisem doar cu un ganglion suspect. Dupa o analiza atenta a rezultatelor mi-a spus ca cel mai bine ar fi sa incep cu chimioterapia, apoi sa imi gasesc un chirurg bun pentru operatie.
Mi-am facut programare la chimioterapie urmand ca in curand sa vin si cu rezultatul biopsiei pentru a sti exact care este tratamentul. 

Am inceput sa caut un chirurg bun.
Am gasit unul cu review-uri bune pe internet. M-am dus la consultatie. Nici nu s-a uitat pe ecografie, m-a consultat si mi-a zis ca trebuie sa scot ganglionul suspect imediat sa fac analizele specifice pentru operatie si ca in 3 zile sa ma opereze. Am incercat sa ii zic ca astept rezultatul biopsiei, ca am vorbit cu medicul oncolog sa incepem cu chimio si apoi operatia. Nici nu a vrut sa asculte, a zis ca ganglionul trebuie scos de urgenta si apoi vedem ce e cu biopsia.
Am iesit de acolo fiind de acord ca in 3 zile ma operez dar derutata total de abordare. Macar primul chirurg mi-a spus ca scoate si tumora si ganglionul, abordarea asta sa scoatem doar ganglionul intr-o operatie apoi sa scoatem tumora in alta era de-a dreptul nebuneasca....si daca are dreptate?

Consultatia pentru recoltarea de ovocite
Intamplator recoltarea de ovocite a fost programata imediat dupa consultatia la chirurgie. Eram foarte derutata de gandul ca in 3 zile ma operez si intr-o saptamana incep chimioterapia. M-am dus la clinica de fertilizare fara nici o speranta, doamna doctor mi-a spus ca recoltarea nu se poate face in Romania dar imi poate recomanda alti colegi din alte tari, insa timpul fiind atat de scurt este exclus sa reusesc, asa ca am multumit frumos si mi-am luat gandul de la recoltare.

Rezultatul biopsiei: Carcinom mamar invaziv NST (no special type) cu grad histologic G3
Cand m-am dus sa iau rezultatul biopsiei trecuse deja o luna de cand observasem ganglionul si incepuse nebunia. Am fost dezamagita ca este malign insa o parte din mine banuia asta. Luasem deja hotararea sa incep chimioterapia si sa ma arunc in nebuloasa asta a bolnavului de cancer.

Vizita la un medic chirurg renumit.
Aveam deja 2 pareri ale chirurgilor si amandoi erau de parere ca trebuie urgent o operatie...sau doua dupa caz. Pe de alta parte aveam 2 oncologi care spuneau ca trebuie sa incep urgent chimioterapia. Inclinam sa cred oncologii, pentru ca aveau explicatii mai bune, asta cu taiem si vedem pe urma ce e, nu ma multumea, mai ales ca asteptam rezultatul biopsiei si puteam sa vedem ce e si fara sa scoatem tot. Explicatia oncologilor era urmatoarea: avem o tumora cel mai probabil maligna, avem ganglioni invadati, asta inseamna ca celulele canceroase au plecat la plimbare prin corp. Avem un CT bun ceea ce inseamna ca inca nu au facut ravagii. Hai sa aflam din biopsie ce tip de cancer e si sa incepem chimioterapia pentru a stopa raspandirea lui in tot corpul apoi putem face linistiti operatia. Logic!
Totusi mai voiam parerea unui chirurg renumit la care printr-o intamplare am reusit sa fac programare. Era la Fundeni.
Nu mai fusesem la Fundeni de ceva ani, de cand imi vizitasem matusa dupa o operatie ca a mea de scoatere a unui nodul benign. Cred ca trecusera 10 ani. Spitalul era la fel, incurcat, murdar, sarac, aglomerat, trist.
Fiind vorba de un medic bun era imbulzeala maxima la usa. Intrau 2 femei in acelasi timp la consultatie in cabinet. Se dezbracau amandoua in vestiar, una ramanea pe loc, cealalta facea doi pasi catre dl. doctor. Cea dinainte iesea pe alta usa si tot asa. Mi-a venit randul, am povestit ce mi s-a intamplat, m-a consultat, s-a uitat pe biopsie. L-am intrebat ce e de facut, mi-a raspuns ca trebuie sa incep cu chimioterapie asa cum mi-a recomandat medicul oncolog, dar sa ma grabesc pentru ca timpul este foarte important la un asemenea diagnostic. Mi-a spus ca trebuie sa fac o serie de investigatii, ca poate pe unele le-am facut deja dar le scrie pe toate ca sa le am si sa revin dupa a patra serie de chimio pentru a reevalua situatia.

In sfarsit aveam raspunsul la framantarea mea, trebuia sa incep cu chimioterapia cat mai repede. Era primul chirurg care nu ma programa a doua zi la operatie, de fapt nu a mentionat nimic despre operatie.

Investigatiile recomandate:
CT-torace abdomen pelvis
Scintigrafie osoasa
Markerii de hepatita B si C
Consult ginecologic privind fertilitatea si recoltarea de ovocite
Consult oncologie medicala

Ca sa va raspund la intrebarea din titlul postarii, pana am stiut cu siguranta tipul de cancer a durat mai putin de o luna.
Primul consult la oncologie a fost pe 12 ianuarie iar rezultatul la biopsie l-am primit pe 3 februarie-23 de zile de cosmar, de framantari, de durere. Si asta era doar inceputul. 
Aveti rabdare cu mine si va povestesc toata experienta pe blog, in speranta ca va fi de folos cuiva. 


You Might Also Like

4 comentarii

  1. Bună ziua.
    Cred ca sunt în aceeași situație cu a dvs.,aceea de decizie și confuzie totala vizavi de conduita medicala a echipei interdisciplinare. Am cancer mamar, biopsie prin puncție asistată ecografic cu rezultat ți, g2, dimensiune 1,5cm/1,4 cm, CT fără probleme, receptorori hormonal pozitiv, Her2 negativ, ki67 peste 25 Recomandare oncolog ca prima procedura intervenția chirurgicala. Radicala sau parțială în funcție de decizia mea, apoi hormonoterapie. Cu chimioterapia doar dacă sunt afectați ganglionii limfa i.
    Azi vizita la un chirurg la IOB care m-a bulversat total cu recomandarea de chimioterapia apoi chirurgicala. Am capul gol la modul ca nu pot gandi la ce trebuie făcut in continuare. Gata cu povestea. Va rog sa îmi spuneți dacă se poate numele medicului chirurg. Mulțumesc mult și sa fiți ocolita de necazuri. Mail
    paunaioana@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am facut operatie dupa chimioterapie in Viena la Privatklinik Döbling cu Univ. prof. dr Christian Singer.

      Ștergere
  2. Si eu am carcinom mamar invaziv. Marti incep chimioterapia. Sa ne ajute Dumneze!

    RăspundețiȘtergere
  3. Jurnalul unui pacient4 martie 2022 la 04:40

    Doamne ajuta, multa putere si rabdare!

    RăspundețiȘtergere

Popular Posts

Like us on Facebook