Primele investigatii medicale

iunie 14, 2017

Dupa identificarea nodului la axila si eliminarea incertitudinii legata de existenta lui am luat legatura cu medicul de familie si am confirmat necesitatea consultarii unui medic oncolog. Au urmat zile de teroare si nesiguranta. Nelinistea isi facuse deja loc in suflet iar intrebari de tipul : de ce? cum? de unde? de cand? imi tulburau noptile si somnul. Am ajuns la medicul oncolog plina de speranta si indoieli. 


   Mai gasisem un nodul la san in adolescenta, cred ca aveam 15 sau 16 ani, imi amintesc totul foarte vag: groaza din privirea mamei, consultul la Spitalul Fundeni, operatia, intoarcerea acasa in aceeasi zi si prima imbratisare din partea tatalui. 
Imi amintesc ca atunci nu m-am temut nici macar o clipa pentru viata mea, nu intelegeam exact ce mi se intampla dar imi amintesc femei fara un san in sala de asteptare, fara sa imi pun vreo clipa problema ca as putea fi una dintre ele. Medicul spusese ca este o tumora beninga si toate rugamintile mamei legate de evitarea operatiei si abordarea unui tratament medicamentos s-au lovit de refuzul lui categorit-era un nodul ce trebuia scos. 

De data aceasta am 37 de ani, am o experienta de viata, nu mai sunt adolescenta inocenta, am muncit mult si am trecut prin multe pana sa ajung femeia fericita de azi. 
Identificarea nodulului la axila avea sa clatine toata acea fericire cu greu obtinuta.
 Frica, nesiguranta, teama, remuscarile m-au impins sa ma duc direct in cabinetul oncologului si sa ma astept la ce e mai rau, cu o minima speranta ca totul este doar un cosmar. 

Cand am intrat in cabinet era un medic tanar, foarte apropiat de varsta mea, intr-un cabinet mic cu foarte multe dosare si chiuveta intr-un colt. 
M-a intrebat cum de am venit direct la oncolog, i-am explicat temerile mele, m-a consultat si mi-a spus ca cel mai probabil nu este nimic grav dar imi da totusi trimitere pentru ecografie.  
 Pe trimitere scria: 
Diagnostic: Adenopatie? axilara dreapta 
Pentru ca traim in era informatiilor de pe internet, evident m-am legat de acest diagnostic si ca o femeie curioasa ce ma aflu am inceput sa investighez. 

Adenopatia (limfadenopatia) reprezinta cresterea in volum si inflamarea ganglionilor limfatici cel mai frecvent datorita unor cauze infectioase (inflamatorii) sau de etiologie tumorala. (Sursa)

Asadar mai putea sa fie ceva de natura infectioasa, medicul oncolog deja imi spusese asta si incercasem impreuna sa identificam o raceala puternica recenta, sau o infectie. 
Nu prea erau....

You Might Also Like

0 comentarii

Popular Posts

Like us on Facebook